Docente vanuit didactisch-principe dan toch uit de kleren?

Docente vanuit didactisch-principe dan toch uit de kleren?

Geen reacties op Docente vanuit didactisch-principe dan toch uit de kleren?

Finse wetenschappers van de Tampere Universiteit en de Aalto Universiteit hebben aangetoond dat naakte en geklede lichamen op verschillende manieren worden verwerkt in onze hersenen. Aan de deelnemers van het onderzoek werden foto’s van mensen getoond in dagelijkse kleren, zwemkledij of ze waren naakt. Reacties werden gemeten in het visuele deel van de hersenen door de elektrische hersenactiviteit te meten. De resultaten toonden aan dat de deelnemers het snelst informatie opslaan bij volledig naakte mensen, daarna in zwemkleding en het zwakst bij volledig geklede mensen. Waarbij het mannelijk brein sterker reageert op vrouwelijk naakt dan op mannelijk naakt, terwijl de de hersenactiviteit van de vrouwelijke deelnemers geen verschil liet zien bij zowel mannelijke als vrouwelijke lichamen.

Bron NU.nl

About the author:

Vliegendeolifant is in 2010 opgericht door René Pieneman (1972). Na zijn studie Bedrijfskunde had hij diverse functies in de gezondheidszorg en de zakelijke dienstverlening. Tien jaar volgde hij meditatieretraites, reisde hij twee jaar in Zuidoost Azië en sinds vijf jaar volgt hij coachingsopleidingen waardoor hij bijzondere interesse in de mogelijkheden van de mens ontwikkelde.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.

Back to Top